1982 tarihli bir BBC haberiyle başlayalım:
“Bir petrol tankeri kaptanının Karadeniz-Akdeniz arasında kullanabileceği tek bir rota bulunuyor. Manevra kabiliyetinden yoksun, durması millerce süren, ağırlıkları 300 bin tona kadar ulaşan gemiler Boğaziçi’nden geçmek zorunda. İstanbul Boğazı yaklaşık 29 km uzunluğunda ve 800 metre genişliğinde. Boğaz güçlü ve öngörülemez bir akıntıya sahip. Burası o kadar tehlikeli ki burada her yıl gemi kazaları yaşanıyor. 1979 yılında 150 bin tonluk bir Rumen tankeri, Yunan tankeriyle çarpıştı ve Boğaz’ın ağzında alev aldı. Gemi bir ay boyunca İstanbul’un her yerinden görülebilecek şekilde yandı. Her yıl İstanbul Boğazı’nın üzerinden milyonlarca ton petrol taşınıyor.”