Pegasus personeli rezâleti!

Ali Sabancı’ya ait havayolu şirketi Pegasus çalışanı, başörtülü yolcuya “Sizi nasıl köpek edip gezdirdim, bu gerizekalıları uçağa almayalım” dedi ve elinden geleni ardına koymadı. Yasemin Göytaş isimli personelin terbiyesiz tavrının yeni olmadığı da aynı davranışa mâruz kalan bir başka mağdur tarafından ortaya konuldu. Pegasus ise küçük bir twitin dışında sessizliğini koruyor.

Uluslararası Saraybosna Üniversitesi psikoloji bölümü son sınıf öğrencisi Feyza Nur Adagülü, annesiyle birlikte Saraybosna’ya gitmek için Pegasus Havayollarını tercih ettiklerinde Yasemin Göytaş isimli personelin terbiyesiz davranışlarıyla karşılaştı. Pegasus Havayollarındaki personelin kaba ve hakaret dolu davranışlarına maruz kalan Feyza Nur Adagülü, yolcuların hiçbirinin bagajlarının tartılmadığı ve bir arkadaşının el bagajının kilo aşımına rağmen uçağa alındığını söyleyerek “Bu ideolojik bir yaklaşım olabilir, farklılıkları hazmedememek, başkalarının yaşam biçimlerini yargılama hakkını kendinde görmek gibi yanılgıya düşülmüş olabilirler” açıklamasında bulundu.

Adagülü, “Yasemin Göytaş isimli Pegasus personeli (ismini isteyip hukuki süreç başlatacağımı söylediğim esnada kendisi ‘istediğin yere şikâyet edebilirsin’ diyerek ismini vermiştir) ısrarla uçağa binişte yalnızca el bagajı alınabileceğini söyleyip daha sonra ifadesini değiştirip el bagajı + kişisel çanta toplamda 8 kg olacak şeklinde direttti. Bileti çıkartıp arkasındaki bagaj hakkı ibaresini okumama rağmen ‘kural böyle, ödemeyi yapmazsan uçağa binemezsin’ tarzında seviyesiz konuşmayı sürdürdü.

Nasıl köpek gibi gezdirdim sizi

Sonrasında sıradaki arkadaşımın yanına gidip durumu anlattığım esnada arkamdan ‘Çantayı başkasına vermeye gitti. Asla uçağa bindirmeyeceğim, herkesi tek tek kontrol edip o çantayı bulacağım. Tüm kapalı kadınlara bakın, kesin çantayı kapalı birine verecek’ ifadelerini kullandı. Ek bagaj ödemesini yapıp yanlarına döndüğümüzdeyse Yasemin Göytaş isimli personel, ‘Nasıl köpek gibi gezdirdim sizi, bu gerizekalıları uçağa almayalım’ şeklinde terbiyesiz ve hakarethamiz söylemlerine devam etti.”

Bu olayı sosyal medyada paylaşan Feyza Nur Adagülü’nün paylaşımının altına bir başka Pegasus mağduru Zeynep Gülbiz Uzuner de yorum yaptı. Aynı terbiyesiz davranışa yine aynı personel tarafından maruz kaldırlarını söyleyen Uzuner, “Uçuşumuzu 4 dakika ile kaçırdığımızı söylediler. Yeni bilet almak için bizi yolladılar. Buna dair yazılı bir belge istediğimizde hoş olmayan bir üslupla uçuş bilgilerini paylaşamayacağını söyledi. İsmini sorduğumuzda çirkin bir üslupla adını söyledi. Hatta soyadını harf harf söylerek kendinden emin bir şekilde tavırlarına devam etti. ‘Siz beni anlamak istemiyor musunuz? Sizden uçuş bilgilerini değil, duruma dair belge istiyoruz’ dediğimizde ‘evet anlamak’ istemiyorum demişti” şeklinde Yasemin Göytaş’tan şikâyette bulunduklarını Pegasus Havayollarına ilettiklerinin belgelerini yayınladı.

Uçak için tehlike teşkil ediyorsunuz

Feyza Nur Adagülü Pegasus personelinin neden böyle davranmış olabileceğiyle ilgili, “Şahsını tanımıyorum, ideolojik bir yaklaşım olabilir. Elbette ki gereken diyaloğu kurdum ve verilmesi gereken cevapları verdim. Bu zaman diliminde pek çok personel ve şef devreye girdi, açıklama yaptılar ama açıklamaları ‘Uçak için tehlike teşkil ediyorsunuz, sizi uçağa almayacağız (haksızlık karşısında öfkeli olmak tehlike teşkil ediyormuş), ödemeyi yapıyorsanız yapın, çok uzadı, yeter bagajınızı indirtiyorum’ şeklindeydi.”

Üslupları, müşteriye yaklaşımları, haksızlık karşısında personelin dayanışması ve hizmet kalitesizliği ile büyük bir rezalete imza atan Pegasus ise sosyal medya hesabından “inceliyoruz” cümleleriyle süreci geçiştirdi. Pegasus’un bu ve benzeri hakaretlere mâruz kalanlar ve bu gayri ahlâkî davranışları sergileyen çalışanları hakkında neler yapacağının takibindeyiz.

Benzer konular