Rakamların dili

Bir otomobil için 5 ton maden harcıyoruz

Anadolu Aslanları İşadamları Derneği (ASKON) tarafından hazırlanan çalışmaya göre bir otomobil üretmek için 1 ton 428 kilogram metal kullanılıyor. Bu metaller için ise 5 tonun üzerinde madene ihtiyaç duyuluyor. Bir otomobilde, demir-çelik, bakır, kurşun, çinko, lastik ve plastik, cam, alüminyum ve diğer metaller kullanılıyor. Bu metaller için ihtiyaç duyulan madenler ise demir cevheri, bakır cevheri, kurşun cevheri, çinko cevheri, ham petrol, cam kumu, boksit cevheri ve karışık materyal. 1 otomobil için, 2250 kg Demir Cevheri, 1180 kg Bakır Cevheri, 435 kg Kurşun Cevheri, 327 kg Çinko Cevheri, 445 kg Ham petrol, 77 kg Cam Kumu, 254 kg Boksit cevheri, 113 kg karışık materyal kullanılıyor.

TÜRKİYE’DEKİ FACEBOOK KULLANICI SAYISI

Sosyal medya platformlarının ilki sayılabilecek Facebook kurulduğundan bu yana çok ilgi gördü. Sonrasında ardarda gelen çok sayıda platform kendi kullanıcı kitlelerini oluşturdu. Facebook 45-54 yaş arası tarafından daha çok kullanılır hale gelirken, kadınlar daha çok Pinterest ve Instagram’ı tercih etti. Twitter gençler arasında revaç görürken, Linkedln daha çok erkekler tarafından kullanıldı. Google+ ise erkek yoğunluğunun en çok olduğu sosyal ağ. 2018 yılında ülkelere göre Facebook kullanıcılarının sayıları ise şöyle tespit edildi: Hindistan 270 milyon, Endonezya 140 milyon, Brezilya 130 milyon, Meksika 85 milyon, Filipinler 69 milyon, Vietnam 58 milyon, Türkiye 52 milyon, İngiltere 45 milyon.

Kedi sevmeyen var mı?

Kediler sevimlilikleri ile kendini hemen hemen herkese sevdiren hayvanlar. Elbette kedilerden korkan, yanına yaklaşamayan insanlar da var. Onlar da internetten kedi videoları izlemekle yetiniyorlar. Ancak kedilerin insanların en çok tercih ettiği evcil hayvanlardan biri olduğu da bir gerçek. 2017 yılını baz alan bir çalışma göre nüfusunun yüzde 59’nun kedi beslediği Rusya en çok kedi seven ülkelerden biri. Onu yüzde 43 ile Amerika izliyor. En az kedi beslenen ülkelerden biri ise yüzde 9 ile Güney Kore. Türkiye’de ise bu oran yüzde 19 civarında seyrediyor. Asya toplumlarında bu oranın düşüklüğü dikkat çekiyor. Araştırmada yer alan diğer ülkeler ve oranları ise şöyle: Arjantin yüzde 41, Malezya yüzde 40, Fransa yüzde 39, Avustralya yüzde 35, İngiltere yüzde 32, Almanya yüzde 26, Hindistan yüzde 28, Suudi Arabistan yüzde 18, Çin yüzde 16, Japonya yüzde 16